medela swing VS tollyjoy manual pump VS pureen basic pump review

Ibu2 menyusukan & bekerja mmg sinonim dgn breast pump ni. Disebabkan beberapa faktor tertentu, aku ade 3 jenis pump ni. hehehe..

1) Medela Swing:
- yg ni mmg aku dh prepare masa pregnant sbb dh pasang niat fully BF ank yg bakal lahir.
- Yg ni mmg selesa sbb dia sgt close dgn cara bayi menghisap. Then kite boleh control kekuatan menghisap tu. Jadi x la sakit. :D. Kelemahan nya cuma kene cari plug point dan kene spent masa yg panjang nk dptkan 4 oz. Maklum sajalah.. sama mcm anak kite menghisap.. 30-40min. :)
- Pump ni boleh pakai rechargeable battery; pengalaman aku pakai , batery leh charge 4 kali lps tu dh x support pump ni. :)





2) Pureen Basic
- Yg ni abg aku belikan sbb masa dlm pantang umah mak, breast dh mengeras, ank pulak blm pandai isap & pump medela plak aku salah assemble, jd xleh pakai langsung. kekeke...
- mula2 pakai tu mmg sakit sgt.. maybe sbb masa tu tgh bengkak. Tp lama2 ok. Yg x berapa best nye, bau getah nye tu kuat. Kadang susu pun ade masuk dlm getah tu masa mengepam. Jd dr segi hygienic, sy rasa x selesa dgn pump ni. :)




3) Tollyjoy.

- En Hubby belikan sbb medela swing tertinggal kat Kg. huhu..
- Pakai je dh start best. Laju je penuh botol. Tak sakit. Then dia ade getah pada corong yg berfungsi seperti baby menghisap.
- Kesimpulannya sangat berpuas hati & berbaloi beli benda ni dgn harganya pun affordable. RM49.90 di Jusco :D.
- X perlu cari plug point dh. ;)


Comments

Popular posts from this blog

Mengira kitaran haid & waktu subur

Tayar Kereta

Sayang