Biar hati baik

Emm... mcm2 dengar berita yg menyayat hati berlaku di kalangan remaja kini.. Terkedang zaman remajaku suatu ketika dulu... masa tu dugaan nya x sama mcm remaja skrg.. dan lagi mungkin sbb aku sekolah agama & alhamdulillah aku dikelilingi oleh org2 yg menjaga diri. Wpun kadang2 mcm tersasar sikit, tp cepat2 rase bersalah menyelubungi diri...

Dan aku yakin, doa mak ayah x pernah lekang utk anaknye ni.. memandangkan aku selalu berbalik pada keluarga klu ade masalah, jadi mmg depa tau perjalanan hidup aku.. Alhamdulillah. Lindungilah kami dari godaan syaitan & maksiat Ya Allah.. Ya Allah, lindungilah anak2 buah ku dari tersasar jauh... kembalikan lah mereka ke landasan yg lurus.. rahmatilah hidup mereka.. Ameen..

Dulu Mak selalu pesan, muke kalau x cantik pun, kalau peribadi baik, akal bijak.. yg hodoh pun jadi cantik.. :)
yela sbb dulu mmg aku x pandai.. nk dpt top 10 mmg susah sgt.. huhu.. tp kata2 mak ni selalu aku ingat...
Wanita ni mmg unik... cukuplah dengan hiasi diri dgn Ilmu dan Iman & keperiabadian yg baik serta menjaga lidah ketika berkata2... insyaAllah kite akan disenangi Allah & juga mesyarakat sekeliling. :)

Aku kelak menjadi ibu... Ya Allah, bantulah aku utk menjalankan peranan sbg ibu yg sebaiknya utk anak2 ku kelak & menjadi sayap kiri suami ku dlm menakhoda perjlnn rumahtangga kami.. Jgn la Engkau tinggalkan kami wpun dlm kadar sekelip mata.. Kami bukan sesiapa tanpa Rahmat Mu Ya Rabb..Amen..

Comments

Popular posts from this blog

Mengira kitaran haid & waktu subur

Tayar Kereta

Sayang