Egois...


Hurm.. rasa2 mcm nk tulis sedikit tentang pendapat aku berkenaan dgn ego.

Pada aku, ego yg berlebihan akan membuatkan diri kite sukar menerima kritikan. Perkara ini sudah tentu tidak membawa sebarang kebaikan.
Sometimes ego dalam diri perlu memainkan peranan supaya kita tidak dimalukan atau ditindas. Dgn kata lain, kita pelu bijak mengawal ego kita menggunakan akal dan pengetahuan supaya ia memainkan peranan di waktu yg sesuai.

Aku rasa aku turut ada ego. wpun dulukala, aku selalu cakap, aku x ego. tapi hakikatnya, ia wujud dalam diri aku. Hurm.. ada kes yang menyebabkan aku notis ego wujud dalam diri aku. Tapi setakat mna kekuatan ego aku ni,aku belum pastikan lagi.

Perlu ada ilmu nak cakap ttg perkara ni dengan lebih detail. so aku tinggalkan dulu..da da :D.

Comments

Popular posts from this blog

Mengira kitaran haid & waktu subur

Tayar Kereta

Sayang